Konyhabútor készítése

Egy konyhabútor egyik elemének a pótlására kértek fel a múlt héten. Beépített sütős konyhaszekrényt kellett készítenem.

 

suto23

 

Nézzük a munkát lépésről lépésre.

Első természetesen a méretek felvétele, és a bútor megtervezése. A mérésnél jó többször mérni, sokszor ellenőrizni az egyes méreteket, és csak utána szabad felírni a méretet, miután teljesen biztosak vagyunk benne, hogy nem tévedtünk. Majd számítógépen, milliméter papíron -én ez utóbbit használom- meg kell tervezni a bútor kinézetés, meg kell határozni a színt.

Ezután irány egy lapszabászat, gyártassuk le a lapokat a megfelelő méretre!

 

Itt egy meglévő bútor kiegészítéséről volt szó, tehát az új bútor színének egyezni kellett a régi bútorral.

TIPP: a régi bútor egyik polcát vidd magaddal a lapszabászatba, és a színkártya alapján válaszd ki a megfelelő lapot. Az eladók segítenek!

 

Ha már lapszabászat: jó tudni, hogy általában a maradék lapot is el kell hoznod. Egy bútorlap 2,8X2,07 m méretű.Ennél a szekrénylénél egy lap nem volt elég, a maradék viszont majdnem egy egész lap volt: nagyjából 2X2 méteres “hulladék” keletkezett.

 

Ez probléma lehet a vásárlásnál. Itt csak ezt az egy szekrényt kellett elkészíteni, de mégis két lapot kellett kifizetni! Az anyagköltség 65 000 Ft-ra rúgott. Ha elég lett volna egy lap, akkor a költségek 28 000 Ft-tal lettek volna alacsonyabbak…

 

De nézzük az összeszerelést!

 

suto1

 

A lapokat 4,5X50-es Reisser csavarokkal rögzítettem. Persze a csavarozás előtt is a méretek felvételével, és a csavarhelyek kijelölésével kezdtem.

Amikor megvoltak a csavarok helyei, vékony fúróval kifúrtam a bútorlapot. Erre azért van szükség, hogy a csavar nehogy megrepessze a lapot.

 

suto14

 

Ezután összeállítottam a szekrényt, behelyeztem a helyére a sütőt, rögzítettem, majd a szekrényt is rögzítettem a falhoz, és a mellette lévő bútorokhoz. Kis takarítás, és kész is!

 

suto24

 

Persze be kellett állítani az ajtókat, ki kellett fúrni a polc rögzítőpöckeinek a helyét, apró kis távtartó lábakat kellett felszögelni a bútor aljára, hogy felmosásnál a víz nehogy kikezdje a lap alját.

 

Mindez nagyjából 4 órát vett igénybe. Mindent legalább kétszer mértem, mivel nem vagyok asztalos, tehát nincs akkora tapasztalatom a méretekben, a bútor összeállításában. A végeredmény mégis jó lett. A tapasztalatlanságot bőven feledtette a pontos mérés, precíz fúrás.

 

Azért ez a kép elég jól visszaadja a koncentráltságot, amit a munka megkövetelt. 😉

 

suto13

 

A végére egy kis időrendi képes összefoglaló, rengeteg képpel!

 

suto12

suto15

suto16

suto18

suto19

suto20

suto22

suto23

suto25

suto26

suto27

Hozzászólás