Vaslépcső felújítása

Ez a munka a vastelepen kezdődött. 😉

Ugyanis a felkérés alapján egy régi, beton járófelületű, de acélszerkezetes lépcsőt kellett felújítanom. A régi járófelület málladozott, töredezett volt, így azt le kellett cserélni.

A beton járófelületet úgy kell elképzelni, hogy az acél lépcsőkeretet alulról kizsaluzták, betonvassal megerősítették, majd betonnal kiöntötték. Mivel ez legalább 25 éve történt, a beton már tönkre ment, a járófelület nem volt biztonságos. A megoldás a beton eltávolítása, és méretre szabott bordáslemez rögzítése lett. És épp ezért kezdődött a munka vastelepen. A közelünkben lévő, egyébként nagyon jó árakon dolgozó vastelepen nem vállalták a méretre szabást, de adtak áramot, hosszabbítót, nekem csak a flexet kellett vinnem. A 15 lépcsőfok leszabása nagyjából 2-2,5 óráig tartott.

 

pátylépcső1

Ez még a version 0.8 állapot. Csak a szélessége egyezik, a hosszát a helyszínen kellett levágni, ahol a munka rombolással folytatódott, a régi betont távolítottam el, majd jött egy kis újabb flexelés, és a lépcsőfokok ideiglenes elhelyezése.

 

lépcső10

Azt hiszem, ezen a képen még látszik a régi járófelület, talán az 5. lépcsőfoktól felfelé.

Ezek után a lépcsőfokokat kifúrtam, hogy az acél kerethez rögzíteni tudjam. Hegeszteni ugyanis még nem tudok, de ami késik, nem múlik! 😉 Majd a lépcsőfokok alját, és az acélkeretet lefestettem, másnap pedig a lemezeket véglegesen rögzítettem, és az egész szerkezetet lefestettem.

 

Néhány fénykép a munkafolyamatokról.

 

lépcső12

lépcső14

lépcső20

lépcső21

Anyagbeszerzéssel, leszabással, szállítással együtt a munka 3 napig tartott. Természetesen a sittet se hagytam ott, minden törmelék eljött velem. 😉

 

A végeredmény szép lett. A rozsdás, kopott szerkezet szépen csillog, a lépcső most már biztonságos.

 

Hozzászólás